دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
رشت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: بی شک وجود نظام مالیاتی مطلوب به تقویت مبانی دولت‌ مردم سالار می انجامد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی طی سخنانی در دیدار با مدیر، معاونان و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان به مناسبت هفته ترویج فرهنگ مالیاتی، ابراز داشت: در دین مبین اسلام جهاد با مال بر جهاد با جان ترجیح دارد؛ لذا احکام بسیاری درباره مال در اسلام وجود دارد.

وی افزود: تخصیص بهینه منابع، توزیع عادلانه درآمد، رشد اقتصادی، گسترش اشتغال، ثبات اقتصادی و نیز بهبود تجارت بین‌الملل و تراز پرداخت‌ها در اسلام مورد تأکید است و مالیات می‌تواند به عنوان یک ابزار به دولت در جهت نیل به این اهداف، کمک کند.

امام جمعه رشت همچنین با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی و اخذ صحیح مالیات، زمینه رضایت‌مندی مردم فراهم شود، گفت: بر این اساس وجود نظام مالیاتی مطلوب، منجر به تقویت مبانی دولت‌های مردم سالار و مسؤولان پاسخگو خواهد شد.

وی در ادامه، پرداخت زکات، خمس، زکات فطریه، انفال و… را از مهم ترین منابع مالی برای یک حکومت و دولت اسلامی برشمرد و افزود: یکی از عوامل موفقیت امور مالیاتی در استان گیلان، تبیین و شفاف سازی است و شیوه‌های اخذ مالیات و میزان تأثیرگذاری آن در حل مشکلات و نارسایی‌های کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر فرهنگ سازی روی مساله مالیات تاکید کرد و گفت: باید بین افراد خوش حساب و افرادی که قانون را دور می‌زنند و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند، تفاوت قائل بود و در عین حال همه طبقات جامعه باید در پرداخت مالیات یکسان دیده شوند؛ اما مالیات شرکت‌های بزرگ با درآمدهای بالا با مالیات کاسبان بازار می بایست متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه در اخذ مالیات باید به میزان کسب درآمد و افزایش درآمد افراد دقت شود، ادامه داد: مسئولان مالیات نباید به مردم طبقه پایین برای اخذ مالیات فشار بیاورند و در عوض به دانه درشت‌ها که اهل زد و بندهای سیاسی هستند، کاری نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha